o naskarta praw klienta
Karta Praw Klienta powstała w celu uregulowania zasad współpracy Klienta i biur nieruchomości wdrażających najwyższe standardy świadczenia usług pośrednictwa.
Treść Karty podlega ochronie prawnej i tylko biura zweryfikowane przez Polską Federację Rynku Nieruchomości mają prawo podawać informację o fakcie jej uzyskania.
Karta określa obowiązki biura nieruchomości wobec klientów podpisujących umowę.
Należą do nich:
- dołożenie wszelkich starań zrozumienia potrzeb klienta
- starannego wykonywania obowiązków wynikających z podpisanej umowy pośrednictwa
- posiadanie wiedzy na temat rynku nieruchomości i trendów dotyczących zamawianej usługi
- realnej oceny możliwości realizacji usługi pośrednictwa
- zapewnienie odpowiedniego marketingu, oraz rozpowszechnieniu oferty w oparciu o systemy wymiany ofert pomiędzy Pośrednikami
- podnoszenie kwalifikacji zawodowych Pośrednika
- Klient ma prawo do wyczerpującej informacji o pośredniku odpowiedzialnym zawodowo za wykonanie usługi a także o zakresie jego odpowiedzialności cywilnej i wszystkich pełnomocnictwach udzielonych w przedsiębiorstwie osobom w nim pracującym.
- Klient ma prawo żądać wystawienia faktury za wykonaną usługę wynikającą z umowy pośrednictwa.